Nu händeré grejjer minsann

Javisst gör de de..
Jobbet först o främst: Övertalighet i kommunen. Många som är anställda men som inte har nån schemarad. Förflyttningar från avdelningar till andra gårdar..jaja, iaf..Chefen kom upp på avdelningen i veckan o berättade lite va som skulle ske. Ja frågade honom vem som i sista hand bestämde vem som kunde flyttas på osv...
Då började han förklara att om nu nån har en önskan om att flytta på sig, så tar han dom i första hand för att ingen ska bli ledsen över att behöva bli förflyttad. Ok tänkte ja o sa till honom att om jag vill flytta på mig så går de att ordna? Javisst sa han, lr, ja kan jobba på de,tillade han. För ingen annan verkade va intresserad av de. MEN, någon eller några skulle behöva bli flyttade. Så jag uttryckte mitt intresse, så nu e de näst intill klart..Jag kommer förmodligen att flyttas till hemtjänsten, på egen begäran =) och de känns för jävla gott, faktiskt..Ser de lite som ett nytt jobb, faktiskt. Har gått på samma avd o tragglat i nästan 7 år nu. Nu får de vara nog..

O så igår va ja o tittade på en lägenhet, en 3:a som va jättemysig. Ja fastnade för den, och han som bor där gillade min lilla 1:a, så om det går vägen gör vi ett byte =)  så att jag o emelie äntligen kan få flytta ihop. Vi är båda trötta på det här med varannan natt hos varann. Så de känns helt ok.
Den är billig oxå, 3900:- vilket skulle göra en hyresminskning med ca 700 kr för mig..Inte heller helt fel..
Så idag ska jag ringa min hyresvärd och prata med honom om ett eventuellt byte. Håller tummarna stenhårt.

Blev sminkad i veckan av min syrra. O de blev jättesnyggt. Kände inte ens igen mig själv, knappt. Men duktig va hon allt.
Ska hälsa på mormor idag. Det var ett tag sen, men ja tycker de e lite jobbigt faktiskt. Mest att inse att hon blivit gammal och inte klarar av saker själv längre. Men de ska bli kul o träffa henne.

O ikväll blir de lite paaaarty!!! Vi är ett gäng som ska iväg till Göteborg. Flatklubb...Men varken ja eller emelie är så värst intresserade av de, så vi tar o går till Dubliners istället...Ska bli kul.
Men ja får ta det lilla lugna, för imorgon, lördag, ska ja infinna mig på jobbet 12:30.

Häj häj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0