Men va sysslar ja me egentligen....

Igår var en underbar dag. Sol o sol och åter sol..SM-final nr 1 skulle oxå gå av stapeln..KOM IGEN NU FBK....
Jag var på strålande humör. Fick tvättat min 2 tons tvätt (ja, så kändes de iaf) satt ute i trägårn under tiden o njöt av kaffe och sol.
Gick till nolhaga me min kära vän och hennes son. Hade me oss lite fika och grejer. De va jättemysigt. Fick oxå lite färg i ansiktet av den underbara vårsolen. Sicken dag va!!

Åkte senare hem till min mamma för å ta en kopp kaffe o tjöta lite skit. Läste hennes tidning(Alingsåsa´rn) o där fick ja syn på en annons."AKUT BEHOV AV EN BIL!! ALLT AV INTRESSE, BRA BETALT!!  O där fastnade jag.
Har ju länge gått o funderat på att sälja min lilla pärla. Mest pga att jag har slarvat med den. Har inte tatt hand om den som man ska. Sen e de ju lite småfel på den, men inga fel som påverkar körningen, va ja vet..
Ja ringde iaf upp numret, och en kille med finsk brytning svarade. Han frågade lite om bilen o ja svarade givetvis så gott ja kunde. Han blev intresserad, o frågade om han kunde få titta på bilen. Så vi bestämde träff vid en mack här i stan. Han bodde i Borås, så de skulle ta ca en halvtimme för han att komma hit. Efter att vi lagt på luren, blev jag ruggigt nervös.
Ja kan ju inget om bilar, va ska ja säga. Visst, ja hade sagt ett pris, men han tyckte ja kunde gå lägre. Stå på dig nu B-mark, tänkte ja för mig själv. Ja åkte till angiven plats, o väntade.
 
Under tiden ja väntade ringde ja en kompis o frågade om hon kunde komma o spela med-ägare, ifall han skulle försöka blåsa mig. Men hon ville inte, men sa att ja kunde ringa henne under tiden, o leka bilkunnig..haha...Ja väntade i en halvtimme. Då hade de gått 1 timme sen vi prata. O då tänkte ja att han kanske ångrat sig, o inte skulle dyka upp. Så ja åkte hem till mamma igen. Väldigt lättad, för ja ville inte längre sälja bilen. Då ringer han. Gulp.
Jaha tänkte ja, ja måste ju åka dit.Så ja åkte dit.
Väl där, stod en utländsk snubbe vid en bil, vi hälsade o började kika på bilen. O allt han kommenterade om bilen, hade ja redan sagt till honom i telefon, o de påpekade ja oxå, flera ggr. Han ville givetvis testa bilen. Så vi satte oss i bilen o körde iväg. Men snälla lilla jag, va sysslar ja med. Han kan ju för fan få för sig va som helst.

Under den lilla bilfärden kommenterade han åter massa om bilen. Att kopplingen kommer gå av när som, o att ja snart kommer få växelspaken i handen. Då sa ja: Ja, om du växlar som du gör, men de e inga problem när jag kör.

Efter testkörningen, ville han kolla motorn. Då ringde han en kompis o pratade på annat språk.

Sen ville han att ja skulle gå ner 2000 i pris. För då skulle ja få pengar på plats. De innebär att han ville ja skulle sälja bilen för 10000 lr under de. Nä, sa jag. Ja stod på mig. Fast ja va livrädd så ja skaka. Bilen är värderad sa ja, till 33000, o ja har tagit hänsyn till allt som bör göras med den. O därför kan ja inte gå under mitt pris. 12000.

Efter mycket pratande me sin tattar-kompis, o mycke kommenterande om min pärla, så sa han: du kommer aldrig få 12000 för den här. Sen titta han in i mina ögon o sa: ja vill inte ha din bil, ja hoppar. o så drog han...Phuuuuuu!!
Detta va nog bland de obehagligaste ja vart me om, faktiskt. Ska aldrig göra om det.....Men pärlan e fortfarande min, o ja ska nog försöka lösa det här me bilen, så ja kan ha den kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0