Min syster, något av ett underverk =)

Den 23 Juni 1985..Midsommarafton,då föddes min lillasyster.
Jag va den stoltaste i världen. Skulle börja 4:an till hösten.
Min mamma hade åkt in till Borås sent på natten,så ja o min äldre bror va kvar hemma.
Nästa dag ringde mamma o sa att ni har fått en lillasyster. Va glada vi blev.
Det va 23 år sedan.

Idag är ja lika glad över att ha min syster. Men tänk så olika vi är och blev.
Varandras motsats. Haha, kul som fan när ja tänker på det.
Du ska iaf veta syster att jag älskar dig jättemycket. Allt vi gått igenom och upplevt,har vi gjort tillsammans,du och jag. Stöttat varandra. Hjälpt varandra. Bråkat, precis som syskon ska. Jävlats, som syskon ska.....
Men hur kommer det sig att du är så klok? Ibland kan man änna tro att du är storasyster, o ja den lilla systern.
Ja kan göra dumma grejer, har gjort dumma grejer o de har du talat om för mig oxå, men dock inte på ett elakt sätt, utan på ett klokt sätt. O de e bara bra, att du är ärlig. Ja respekterar dig för de. Inte många som vågar stå upp så.

Du gjorde mig så otroligt glad i Fredags, vet du om det? För dig kanske inte så stor grej, men för mig va det de.
Påhittiga lilla skitunge =)

Kommentarer
Postat av: Frida

aww, här sitter jag med tårar i ögonen! jag älskar dig, bästaste syster!!

2008-09-06 @ 22:56:37
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0